برگزاری جشنواره فیلم‌های ایرانی در کوالالامپور، پوتراجایا و پینانگ
کد خبر: 4205084
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

برگزاری جشنواره فیلم‌های ایرانی در کوالالامپور، پوتراجایا و پینانگ

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با تعامل و همکاری سازنده نهادهای سینمایی، پژوهشی و توریستی این کشور، دومین جشنواره اکران تولیدات سینمای ایران را از ۱۰ تا ۲۰ اسفندماه رقم زده است.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران از مالزی، حبیب‌رضا ارزانی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی، با اشاره به سبقه برگزاری این رویداد ارزشمند و استقبال بی‌نظیر مردم هنردوست مالزی از آثار فاخر سینمای ایران، گفت: اولین جشنواره آثار و تولیدات سینمایی ایران، اسفندماه سال 96 با اکران 6 فیلم و با حضور کارگردانان و بازیگران ایرانی در سه شهر مالزی برگزار شده است.
وی اظهار کرد: آیین افتتاحیه جشنواره فیلم‌های ایرانی در مالزی 2024، از چهارشنبه، 16 اسفند ماه با حضور نماینده  سروزیر ایالات مالزی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی، کنسول اندونزی در مالزی با اکران فیلم «شیار 143»، تجلیل از «نرگس آبیار» کارگردان این اثر فاخر، نماینده سروزیر ایالت پینانگ مالزی و عادل تجسمی از حامیان این جشنواره؛ توسط رایزن فرهنگی ایران در مالزی در سینمای گلد اسکرین جزیره پینانگ برگزار شد.
ارزانی، ابراز کرد: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، این جشنواره را در راستای تعمیق روابط و تعاملات فرهنگی و هنری دو کشور و با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و  با همکاری مجموعه سینماهای گلد اسکرین مالزی، مرکز توسعه همکاری‌های سینمایی مالزی، مؤسسه مطالعاتی پژوهشی  Asia West East (Asia WE) با حمایت آژانس مسافرتی Better Booking، رستوران کابل دربار و آژانس مسافرتی Pearl Island Holiday برگزار می‌کند.   
وی برگزاری این جشنواره را موجب آشنایی مخاطبان مالزیایی با تنوع و عمق آثار سینمایی ایران برشمرد و گفت: این حضور، ضمن معرفی ظرفیت‌های سینمای ایران، زمینه‌های لازم برای همکاری‌های مشترک در زمینه تولید فیلم را نیز فراهم می‌کند.
دومین جشنواره آثار و تولیدات سینمایی ایران در روز سه‌شنبه 8 اسفندماه ۱۴۰۲  با اكران فیلم هناس و با استقبال زیاد علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران در سالن سینمای گلدن اسكرین میدولی كوالالامپور آغاز به كار كرد.
شش اثر سینمایی «هناس» ساخته حسین دارابی، «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری، «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار، «امروز» ساخته رضا میرکریمی، «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی در سینماهای سه شهر کوالالامپور، پوتراجایا و پینانگ از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ اسفندماه به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام
captcha